Algemene verordening gegevensbescherming

Privacy en persoonsgegevens

Je bent lid van tennisvereniging LTC Aalburg en je bent lid van de KNLTB.
Zowel de tennisvereniging als de KNLTB verwerken persoonsgegevens van jou.
Een persoonsgegeven is elk gegeven over een natuurlijke persoon dat direct over iemand gaat of naar deze persoon te herleiden is.
Voorbeelden van een persoonsgegeven zijn: voor- en achternaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres of bondsnummer.

Op https://www.knltb.nl/over-knltb/privacy/meestgestelde-vragen/ kun je lezen hoe de KNLTB omgaat met jouw persoonsgegevens.

In het algemeen geldt dat, om persoonsgegevens te verwerken, je een grondslag moet hebben.
In de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) staan zes gronden genoemd.

Op de volgende grondslag baseert LTC Aalburg zich:

• Uitvoering overeenkomst: Tennisclub LTC Aalburg verwerkt je persoonsgegevens om uitvoering te geven aan de lidmaatschapsovereenkomst die je hebt met de tennisclub. Dit stelt je in staat om te tennissen, maar bijvoorbeeld ook om mee te doen aan competities en toernooien, of om je vrijwilligersfunctie uit te oefenen zoals bardienst draaien.

Aangezien LTC Aalburg zich niet baseert op de grondslag “toestemming” heb je dus geen toestemming hoeven geven voor de verwerking van je persoonsgegevens.

Wil je weten welke gegevens jouw tennisvereniging verwerkt, dan kun je jouw vragen stellen aan de Ledenadministrateur en/of secretaris van de tennisvereniging.

Vragen?

Clubhuis